راهنمای انتخاب ماوس مناسب گیمینگ
راهنمای خرید موس گیمینگ

راهنمای انتخاب ماوس مناسب گیمینگ

زمانی که تصمیم به تهیه یک ماوس گیمینگ برای بازی و یا حتی برای انجام کارهای روزانه خود را گرفتید. باید با ویژگی‌های یک ماوس مخصوص بازی و قابلیت‌های آن‌ها آشنا باشید و بدانید چگونه بر اساس نوع استفاده خود از ماوس، ماوس گیمینگ مناسب خود را تهیه کنید.

برای اغلب کابران گیمر ماوس یکی از مهم ترین و حیاتی ترین ابزارهاست که میتواند عامل شکست یا پیروزی باشد.این موضوع باعث میشود رقابت بر سر تولید ماوس های گیمینگ افزایش یابد.به دلیل تعدد انواع ماوس های گیمینگ و هزینه بالایی که نسبت به ماوس های عادی دارند انتخاب ماوس درست بسیار حائز اهمیت است. انتخاب ماوس گیمینگ باید به نحوی باشد که علاوه بر کارایی مناسب نسبت به هزینه پرداختی مدت زمان نسبتا طولانی نیاز به خرید مجدد ماوس نداشته باشید.

برای انتخاب ماوس مناسب باید به چند نکته توجه کرد:

1-طراحی ماوس گیمینگ

طراحی ماوس گیمینگ باید به نحوی باشد که اغلب افراد به راحتی با آن کار کنند و دستشان بعد از ساعات طولانی هم احساس خستگی نکند. بطور کلی افراد به سه صورت (کف دست،نوک انگشتان و پنجه) ماوس را در دست میگیرند. هنگام خرید شما با توجه به نحوه دستگیری ماوس خود باید به ابعاد محصول انتخابی دقت کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا طول و عرض ماوسی که انتخاب می‌کنید در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ابعاد دست شما باشد. برای طول، کف دست خود را از پایین مچ تا نوک انگشت میانی، و برای عرض، از بغل شست تا کنار دست خود را اندازه بگیرید.

کسانی که با کف دست ماوس خود را کنترل می‌کنند باید به طول ماوس خود اهمیت بیشتری بدهند. افرادی که با پنجه یا نوک انگشتانشان ماوس خود را جا‌به‌جا می‌کنند با بازه‌ی بیشتری از ماوس‌ها راحت خواهند بود.

2-ویژگی های سنسور ماوس گیمینگ

  • ردیابی دقیق در یک بازه DPI بزرگ
  • جا‌به‌جایی بدون پرش
  • جابه‌جایی بدون شتاب
  • حرکت بدون پیش‌بینی و تصحیح زاویه
  • سرعت انتقال اطلاعات بالا

(Dot Per Inch (DPI

DPI واحد اندازه‌گیری دقت ماوس است. مقدار آن بدین معناست که سنسور ماوس شما یک اینچ مربع از سطح ماوس پد را به چند مربع کوچکتر می‌تواند تقیسم کند. به صورت خلاصه اگر دو ماوس که روی DPIهای مختلفی تنظیم شده‌اند را به یک اندازه جا‌به‌جا کنید، اشاره‌گر ماوسی که DPI بیشتری دارد میزان بیشتری روی صفحه مانیتور جابه‌جا می‌شود.

 

پرش (Jitter)

یک حرکت نرم و روان توسط دست شما باید تبدیل به یک حرکت نرم و روان توسط اشاره‌گر ماوس روی مانیتور شما باشد. پرش اشاره‌گر ماوس زمانی اتفاق می‌افتد که ماوس شما قابلیت ردیابی در DPI بالایی را نداشته و صرفاً با کمک نرم‌افزار تلاش بر افزایش سرعت ماوس دارد. در این صورت چاره‌ای جز پایین تر آوردن DPI ماوس نیست و ما در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ تهیه‌ی این چنین ماوسی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.

برخی اوقات ممکن است که لنز روی سنسور گرد و خاک گرفته باشد و یا ماوس روی سطحی مانند شیشه باشد که ردیابی برای سنسور ماوس سخت است. در این صورت با تمیز کردن لنز سنسور یا استفاده از ماوس پد مشکل شما حل خواهد شد.

 

شتاب

جابه‌جایی اشاره‌گر ماوس شما در هر شرایطی باید متناسب با جابه‌جایی ماوس شما روی ماوس پد باشد. ماوس‌های معمولی‌تر معمولاً در زمانی که ماوس را با سرعت بیشتری جابه‌جا می‌کنید، اشاره‌گر ماوس را بیشتر جابه‌جا می‌کنند که در زمان بازی می‌تواند دردسرساز باشد

 

پیش‌بینی و تصحیح زاویه

پیش‌بینی در ماوس‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که نرم‌افزار ماوس، یا نرم‌افزار ویندوز تلاش می‌کند تا حرکت شما را حدس بزند. تصحیح زاویه نیز زمانی است که کامپیوتر شما تلاش می‌کند تا زاویه حرکت شما را ثابت کند. به همین دلیل از محاسبه جزئیات ریز حرکت شما خودداری می‌کند که باعث می‌شود تا برخی از هدشات‌های شیرین خود را از دست بدهید. بیشتر این مشکلات از خود ویندوز و تنظیمی به نام “Enhance Pointer Precision” سرچشمه می‌گیرد که کاری خلاف اسمش انجام می‌دهد.

 

سرعت بالای انتقال اطلاعات

اطلاعاتی که ماوس شما به کامپیوتر انتقال می‌دهد اکثراً مربوط به مکان‌یابی ماوس است و در واحد هرتز (Hz) نمایش داده می‌شود. بدین معنی است که چند بار در ثانیه ماوس شما مکان خود را به کامپیوتر اعلام می‌کند. هرچقدر این عدد بالاتر باشد، سرعت واکنش پذیری ماوس شما بیشتر می‌شود. بدین معنا که فاصله زمانی بین حرکت ماوس و حرکت شما در بازی کمتر می‌شود.

نظر خود را بنویسید