منظور از کیبورد جزیره ای چیست؟
کیبورد جزیره ای

منظور از کیبورد جزیره ای چیست؟

در کل دنیا اغلب افرادی که در طول روز با لپ تاپ و کامپیوتر سروکار دارند، به دنبال تهیه کیبورد مناسب هستند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد باشید قطعا تا کنون نام کیبورد های جزیره ای را شنیدید. کیبورد های جزیره ای یا همان چیکلت اغلب در لپ تاپ، کیبوردهای بلوتوث قابل حمل و ماشین حساب های دستی یافت می شود.

در ابتدا به بررسی مفهوم کیبورد جزیره ای یا چیکلت میپردازیم:

کلمه چیکلت برگرفته از یک آدامس آمریکایی است که به شکل مربعی است و لبه های گردی دارد. اصطلاح جزیره ای به این منظور استفاده میشود که کلیدهای این نوع کیبورد با فاصله از یکدیگر قرار دارند و فضای خالی بین آن ها این کلیدها را شبیه به جزیره میکند.

مزایا و معایب کیبوردهای جزیره ای:

فضای خالی بین کلیدهای این نوع کیبورد باعث میشود ارتفاع کلیدها کمتر شود و نیاز به نیروی زیادی برای تایپ نیست. با کم شدن ارتفاع کلیدها سروصدای کمتری به واسطه کار با کیبورد ایجاد میشود که این مورد کیبوردهای چیکلت را برای استفاده در اماکن عمومی مناسب میکند. برخی معتقدند این نوع کیبورد در سرعت تایپ آن ها نیز موثر است و میتوانند تایپ سریع تری داشته باشند. کیبوردهای جزیره ای قسمت داخلی پیچیده ای ندارند و این امر باعث کم شدن وزن این محصول میشود.

لازم به ذکر است کیبورد های جزیره ای علاوه بر مزایا،معایبی هم دارند. با وجود تمام تعاریف کیبورد چیکلت همچنان نوعی کیبورد ممبران محسوب میشود که بسیارآسیب پذیر است. این نوع صفحه کلید میتوند مدت ها برای کاربر کار کند اما در نهایت بخاطر پوسیدگی و شکستگی از بین میرود. شکستن تنها یک کلید لپ تاپ باعث صدمه دیدن چندین کلید دیگر میشود. بنابراین اغلب کاربر مجبور به تعویض کل صفحه کلید میشود.

 

نظر خود را بنویسید