تفاوت بین SSD وسترن دیجیتال ابی و سبز چیست؟
SSD

تفاوت بین SSD وسترن دیجیتال ابی و سبز چیست؟

SSD:

حافظه SSD نوعی حافظه با مدارهای درهم‌تنیده است. این قطعه تمام داده‌های دستگاه شما را به طور دائم ذخیره کرده و از فلش‌ مموری استفاده می‌کند. به طور کلی SSDها بسیار سریع‌تر از هاردهای معمولی بوده، بی صدا هستند، نسبت به شوک مقاومند و تاخیر بسیار کمی دارند. این قطعه داده‌ها را در سلول‌های نیم‌رسانا ذخیره می‌کنند و برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط SanDisk منتشر شدند. حالا این حافظه‌ها حجم‌های مختلفی را پوشش می‌دهند و کمپانی Western Digital نیز دو نوع SSD را تحت برچسب‌های Blue و Green عرضه می‌کند.

Western Digital:

وسترن دیجیتال با خرید کمپانی SanDisk به ارزش 19 میلیارد دلار فعالیت خود را برای توسعه SSD آغاز نمود. در حال حاضر، وسترن دیجیتال SSDهای میان رده خود را در دو رنگ کلی و دو فرم فاکتور تولید می‌کند. در واقع درست همانند هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال، SSDهای سری سبز و آبی رنگ نیز محصولات میان رده با کاربرد خانگی هستند.

SSD سبز وسترن دیجیتال:

سری Green یا سبز رنگ وسترن دیجیتال از محصولات پایین رده و ارزان قیمت است. این SSDها با بکارگیری یک کنترلر معمولی ساخت Silicon Motion و تراشه‌های پانزده نانومتری TLC NAND تولید می‌شوند. در این مدل حافظه کش DRAM وجود ندارد، بنابراین با یک محصول کاملا پایین رده روبرو هستیم. این محصولات عمر و سرعت کمتری داشته و سری سبز SSD وسترن دیجیتال در ظرفیت‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت و در دو فرم فاکتور 2.5 اینچی و M.2 2280 SATA عرضه می‌شود. سرعت خواندن متوالی در این سری به ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی به ۴۳۵ مگابایت می رسد. گفته می‌شود دوام SSDهای سری Green به ۸۰ ترابایت نوشتن می رسد.

SSDسبز وسترن دیجیتال

SSD آبی وسترن دیجیتال:

سری Blue برای رایانه های پیشرفته از جمله گیمینگ، پخش خلاقانه و پخش رسانه های HD استفاده می شود. این دسته از SSD ها از فناوری 3D NAND SATA استفاده می کند که سرعت آن را بهبود می بخشد و باعث افزایش سرعت کارها و برنامه ها می شود. سیستم بوت آن نیز سریع می شود و سرعت عملکرد آن بسیار سریع می شود. سرعت نوشتن SSD های آبی، متوالی 530 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 560 مگابایت بر ثانیه است.

SSD آبی دارای فناوری های مختلف تصحیح خطا می باشد. این فناوری مزیت و برتری زیادی برای سری آبی فراهم کرده است. این فناوری سبب می شود که سال ها از داده های شما حفاظت شود و اگر خرابی نیز به وجود آمد، داده ها از بین نمی رود. قابلیت اطمینان تا 1.75 میلیون ساعت دارد.SSD های آبی دارای 5 سال ضمانت محدود است تا بتوانید اطلاعات را برای مدت زمان طولانی تری ذخیره کنید.
Western Digital Blue SSD دارای رابط SATA 6Gb/s می باشد. SSDهای آبی ظرفیت های مختلف از 250 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه می شود.

 

SSD ابی

تفاوت SSD سبز و آبی در چیست؟

وسترن دیجیتال آبی در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت عرضه می شود. اما سری سبز در ظرفیت های 120 گیگابایت، 240 گیگابایت، 480 گیگابایت عرضه می شود.
وسترن دیجیتال آبی دارای خواندن متوالی تا سرعت 560 مگابایت بر ثانیه و SSD سبز دارای خواندن متوالی تا سرعت 545 مگابایت بر ثانیه است.
سری Blue دارای رابط فناوری 3D NAND SATA و دارای رابط SATA III می باشد.
سری Blue دارای قابلیت اطمینان تا 1.75 میلیون ساعت است.
SSD سبز دارای قابلیت اطمینان تا 1.0 میلیون ساعت است.
وسترن دیجیتال آبی استفاده گسترده ای دارد اما SSD سبز کاربرد بسیار ابتدایی دارد.

نظر خود را بنویسید