تفاوت کنسول بازی PS4 و PS5

تفاوت کنسول بازی PS4 و PS5

با ورود نسل جدید کنسول‌های بازی شرکت سونی به دنیای صنعت بازی، به مراتب نسل پیشین آن یعنی پلی استیشن 4، کمی در نظر کاربران و منتقدان رنگ باخت. قاعدتاً امکانات و قابلیت‌هایی که می‌توان با خرید ps5 در اختیار داشت، قابل مقایسه با خرید ps4 نیست. اما مزیتی که پلی استیشن 4 برای کاربر به همراه دارد، قیمت ارزان‌تر و پایین‌تر است.

در یک نگاه کلی می‌توان کیفیت بازی‌های ps5 را از نظر ویژگی‌های بصری، طراحی‌های گرافیکی، شبیه سازی‌ها، طراحی فضای بازی، تنالیته‌های نوری و رنگی و مواردی از این قبیل بالاتر دانست. عمل‌کرد پلی استیشن 5، به گونه‌ای است که از نظر رقابت با سایر کنسول‌ها حتی با نسل پیشین خود، رتبه بهترین دستگاه بازی را به خود اختصاص داده است. در ادامه به توضیح بیشتری درباره تفاوت این دو کنسول بازی یعنی ps 5 و ps4 می‌پردازیم. همچنین به تفاوت کیفیت بازی‌های این دو کنسول نیز به طور مختصر اشاره می‌کنیم.

علت خرید ps5 و مقایسه آن با ps4

اگرچه ps4 در مقایسه با ps5، قیمت ارزان تری دارد اما این تفاوت قیمتی چندان زیاد نیست. در نتیجه نمی‌توان کارایی و کیفیت دسته دوال سنس را برای اجرای بازی‌ها، با خرید دسته دوال شاک نادیده گرفت. از دیگر موارد قابل توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد، طیف گسترده ای از بازی‌های متنوع و جدید در پلی استیشن 5 است. در صورتی که اجرا و نمایش بازی‌ها در ps4 به اندازه ps5 نخواهد بود، در نتیجه می‌توان خرید ps5 را بهتر و مقرون به صرفه‌تر دانست.  نکته حائز اهمیت دیگر آن است که حافظه ذخیره سازی پلی استیشن 5 ، 16 گیگابایت است، در حالیکه پلی استیشن4 دارای 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. این بدین معناست که حافظه بالای ps5 این امکان را به کاربر می‌دهد تا بازی‌ها را با کیفیت بهتری بر روی صفحه نمایش مشاهده کند.

تجربه گیم پلی سریعتر با ps5

از جمله نکات و ویژگی‌های شاخص پلی استیشن 5، سخت‌افزار آن است که شامل SSD 825 گیگابایتی است. اما در پلی استیشن 4، HDD 500 گیگابایتی است. یا حتی ps4 pro از یک HDT یک ترابایتی بهره می‌برد. با این مقایسه کلی می‌توان شاهد گیم پلی سریعتر و کارآمدتری در پلی استیشن 5 بود. هارد SSD موجود در پلی استیشن 5، قابلیت دسترسی به داده‌های بازی، 5گیگابایت در ثانیه را شامل می‌شود که این به خودی خود، ویژگی قابل توجهی است. این در حالی است که پلی استیشن 4 در بیست ثانیه قادر به بارگیری یک گیگابایت خواهد بود.

قدرت گرافیکی ps5 با ps4

قدرت گرافیکی از دیگر علت های با کیفیت بودن نمایش بازی‌های ps5 نسبت به بازی‌های ps4 است. کنسول ps5 از رزولوشن 4k و حتی 8k استفاده می‌کند. در‌واقع قدرت گرافیکی ps5 تأثیر مستقیم بر کیفیت نمایش بازی‌ها دارد. این در حالیست که وضوح در پلی استیشن 4، 1080p نمایش داده می‌شود.

کیفیت بازی‌های ps5 با بازی‌های ps4

شما میتوانید به راحتی بازی‌های ps4 را با پلی استیشن 5 اجرا کنید. در‌واقع پشتیبانی پلی استیشن 5 از بازی‌های پلی استیشن 4 باعث خوشحالی دارندگان ps4 شده است. اما نکته حائز اهمیت آن است که کنسول ps5 دارای بازی‌های منحصر به خود می‌باشد و چه بسا اگر بازی‌های  انحصاری ps 5 تهیه و خریداری شود، به مراتب شما با وضوح تصویری بالاتری مواجه خواهید بود. در نتیجه اگر چنانچه در صدد همگام شدن با دنیای روز صنعت بازی‌ها هستید، خرید ps5 را به شما توصیه می‌کنیم. با توجه به سازگاری ps5 برای اجرای بازی‌های ps4، نگران بازی‌های قدیمی و منسوخ خود نباشید. اما هیچ تاییدی برای نمایش با کیفیت بازی‌های نسل‌های پیشین مانند ps3, ps2, ps1 بر روی پلی استیشن ۵ نیست. قابل ذکر است که ps5 همانند کنسول ps4 از فناوری و قابلیت VR پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود بازی‌های VR را نیز اجرا نمایید

 کنترلر ps5 با ps4

با توجه به عمل‌کرد پیشرفته ps 5 نسبت به نسل پیشین خود، از کنترلر حرفه‌ای تری نیز برخوردار است که برای کاربر این امکان را مهیا می سازد، تا بتواند احساسات متنوعی را از طریق اجرای بازی‌ها با کنترلر ps5 به دست آورد. در‌واقع تجربه احساسات در روند بازی ،  از جمله خاصیت‌های شگفت انگیز کنترلر ps5 به شمار می رود. علاوه بر آن کنترلر پلی استیشن 5 دارای میکروفن نیز می باشد. در حالیکه کنترلر پلی استیشن 4، دوال شاک فاقد میکروفن است.

نظر خود را بنویسید