راهنمای استفاده از دانگل وای فای

راهنمای استفاده از دانگل وای فای

دانگل وای فای چیست؟

به احتمال خیلی زیاد برای شما این سوال پیش بیاد کهدانگل وای فای چیست؟ دانگل وای فای یک دستگاه بسیار کوچک قابل حمل و جیبی می باشد که به لپ تاپ و یا کامپیوتر و تلویزیون متصل می شود. دانگل wifi همان کارت شبکه بی سیم می باشد و به عنوان معروفترین کارت شبکه اکسترنال به شمار می رود. تنها تفاوتی که دانگل wifi با کارت شبکه بی سیم دارد این است که شما می توانید دانگل وای فای را به همه دستگاه ها متصل کنید و از آن استفاده کنید، اما کارت شبکه بی سیم را فقط در کامپیوتر و لپ تاپ قابل استفاده است.

لپ تاپ ها دارای پورت اترنت هستند که با استفاده از یک پورت LAN و یا کابل شبکه LAN شما قادر خواهید بود به اینترنت متصل شوید. اما زمانی پیش می آید بخواهید از راه دور نیز به مودم متصل شوید، بنابراین دانگل wifi به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی حتی در هنگام سفر بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

این دانگل به راحتی قابل حمل، استفاده آن نیز راحت و بسیار مقرون به صرفه می باشد. این نوع دانگل در میان دیگر دانگل ها پر کاربردتر می باشد. چون توسط این دستگاه شما به راحتی می توانید کامپیوتر خود را به صورت وای فای به مودم خود متصل کنید. همچنین می توانید از این کارت شبکه بیسیم برای تلویزیون و رسیور نیز استفاده کنید. شما می توانید این دانگل را به تلویزیون وصل کنید و سپس از طریق آن گوشی خود را به صورت وای فای به تلویزیون متصل کنید، تا بتوانید به راحتی و با بهترین کیفیت تمامی فایل های صوتی و تصویری خود را در تلویزیون ببینید.

نحوه استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر

جهت استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر، فقط کافیست که پورت دانگل را به پورت usb کامپیوتر خود متصل کنید. در اینصورت دانگل توسط سیستم شناسایی می شود. سپس به شبکه وای فای خود را روشن کنید و به آن متصل شوید.

نحوه عملکرد دانگل wifi

به طور کلی دانگل wifi دستگاهی است که به شما امکان دسترسی به اینترنت را می دهد. البته بعضی از دانگل های wifi را شما نمی توانید به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی متصل کنید. این مدل دستگاه ها کاملاً مستقل عمل می کنند و از طریق داده های تلفن همراه شما به اینترنت wifi دسترسی دارید.

دانگل اساساً یک مودم بسیار کوچک با قابلیت اتصال به پهنای باند بی سیم یا تلفن همراه با شبکه 4G یا 3G می باشد. هنگامی که یک دانگل را به رایانه متصل می کنید، در واقع رایانه شما به یک مودم متصل است و می تواند آنلاین شود.

مزایای دانگل wifi

دانگل wifi دارای مزایای بسیاری می باشد که چند مورد را برای شما بیان می کنیم:

  • قابلیت استفاده در هر زمان و مکان
  • دارای اندازه کوچک (جیبی)، قابل حمل و بسیار سبک
  • قابلیت استفاده در خارج از کشور
  • دارای انواع مختلف
  • استفاده آسان
  • ایده آل برای پهنای باند منعطف و کامل
  • برای کار در حال حرکت عالی است
  • دانگل توسط کامپیوتر تغذیه می شود و نیازی به شارژ شدن ندارد.

نظر خود را بنویسید