راهنمای خرید DVD رایتر اکسترنال

راهنمای خرید DVD رایتر اکسترنال

هر روز تولید کنندگان لپ تاپ در حال رقابت هستند تا بتوانند یک لپ تاپ سبک و کارآمد تولید کنند که هر مارک دیگری را پشت سر بگذارد و همچنین سبک باشد. آنها برای دستیابی به یک لپ تاپ باریک تر و سبک وزن ،فکر کرده اند که درایو DVD / CD داخلی را حذف کنند.

با این وجود همچنان برای انجام برخی از امور به درایو DVD نیاز داریم. راه حل این موضوع استفاده از باکس دی وی دی رایتر و DVD رایتر اکسترنال است.

DVD رایتر اکسترنال چیست؟

دی وی دی رایتر اکسترنال یک دستگاه پردازشی است که به کامپیوتر یا دستگاه دیگر بعنوان یک دستگاه جانبی متصل میشود و قابلیت ثبت اطلاعات بر روی CD و DVD را به کاربران میدهد.

نحوه عملکرد DVD رایتر

برای عملکرد دی وی دی رایتر اکسترنال، کاربران باید ابتدا دستگاه را به کامپیوتر خود متصل کنند. پس از آن، آنها معمولا از یک نرم افزار مدیریت دیسک ها برای کپی اطلاعات بر روی دیسک نوری استفاده میکنند.

علاوه بر نوشتن اطلاعات بر روی CD و DVD ، بسیاری از رایتر ها از نوع چندمنظوره هستند. بطوری که به کاربران امکان رایت دیسک های Blu-ray و HD-DVD را نیز میدهند. یکی دیگر از ویژگی های دی وی دی رایتر اکسترنال ، پخش فیلم و صدا از طریق دیسک های نوری است.

نکات خرید DVD رایتر اکسترنال

1- سرعت

اولین چیزی که باید در خرید دی وی دی رایتر اکسترنال دقت کنیم سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در درایو DVD است. امروزه درایورهای دی وی دی خارجی و یا درایو های سی دی از پورت USB پشتیبانی می کند. سرعت خواندن USB3.0 از USB2.0 بیشتر است. سعی کنید درایو دی وی دی رایتری را انتخاب کنید که از پورت USB3.0 پشتیبانی کند.

2- سازگاری

یکی دیگر از نکاتی باید در هنگام خرید توجه داشته باشیم این است که درایو نوری اکسترنال باید با سیستم عامل های مک و ویندوز سازگاری داشته باشد.

3- اندازه

از دیگر موارد قابل توجه به خرید DVD رایتر های اکسترنال اندازه آن است. اگر اندازه دی وی دی رایتر شما بزرگ باشد حمل آن برای شما سخت خواهد بود و شما می توانید فقط در محیط منزل از آن استفاده کنید. سعی کنید دی وی دی رایتری را انتخاب کنید که از نظر اندازه کوچک و وزن کمتری داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی در همه جا با خود حمل کنید.

4- سر و صدا

اگر سر و صدا دی وی دی رایتر در هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات شما را ناراحت می کند بهتر است DVD رایتر اکسترنالی را انتخاب کنید که دارای فناوری کاهش نویز است.

5- کیفیت

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم در زمان خرید DVD رایتر اکسترنال کیفیت آن است. برخی از درایو های نوری اکسترنال شکننده هستند که باید با احتیاط با آن برخورد کرد. بسیار از دی وی دی رایتر ها از جنس پلاستیک هستند. سعی کنید دی وی دی رایتری را انتخاب کنید که از پلاستیک مقاوم و باکیفیت خوبی ساخته شده باشد.

بهترین برندهای دی وی دی رایتر اکسترنال

 

  • ایسوس
  • سامسونگ
  • الجی
  • اچ پی
  • سونی

نظر خود را بنویسید