فواید استفاده از کول پد چیست؟
فواید استفاده از کول پد چیست؟

فواید استفاده از کول پد چیست؟

در این مقاله سعی کریدم تا مزایا و معایب استفاده از کو پد را به شما آموزش دهیم. اگر می خواهید لپ تاپ شما عمر مفید بیشتری داشته باشد کول پد لپ‌تاپ یکی ازمواردی است که بایدمورد توجه قرارگیرد.امروزه خیلی از کسانی که از کامپیوتر استفاده میکردند برای راحتی بیشتر و حمل راحت از لپ تاپ های حرفه ای و نیمه حرفهای استفاده میکنند. استفاده زیاد از این لپ تاپ ها باعث داغ شدن اون میشه و این برای لپ تاپ خوشایند نیست.

به همین دلیل لازم است از یک دستگاه خارجی،هوای خنک تری را به زیر آن منتقل کرد.و این باعث میشود تا هوای خنک به فن های داخل لپ تاپ برسد. تا جریان بهتری داشته باشند.

فواید استفاده از کول پد چیست؟

کول پد چیست؟

کول پد یک پایه خنک کننده ای است،که یکی از اصلی ترین لوازم جانبی لپ تاپ است. که به خنک ماندن دستگاه شما کمک می کند. این کولرها درواقع صفحاتی هستند که در زیر لپ تاپ قرار می گیرند. و به دو روش فعال و غیرفعال باعث خنک شدن آن می شوند. هنگامی که لپ تاپ شما بیش از اندازه گرم می شود و سیستم خنک کننده ی آن از پایین آوردن دمای دستگاه باز می ماند. کول پدها به داد لپ تاپتان می رسند و اجزاء آن را از ذوب شدن نجات می دهند!

شما با خرید یک کول پد و صرف هزینه جزئی می توانید احتمال آسیب دیدن قطعات را به حداقل ممکن برسانید. به همین دلیل خرید این دستگاه برای لپ تاپ های شما ضروری می باشد و با کمک آن از می توانید از صرف هزینه های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

فواید استفاده از کول پد چیست؟

مزایای استفاده از کول پد برای لب تاپ

جلوگیری از درد گردن

مهمترین مزیت کول پد این است که می‌تواند لپ تاپ را بالا آورده و از خم شدن سر برای دیدن مانیتور جلوگیری کند. این مورد به خصوص در طولانی مدت خیلی اهمیت پیدا می‌کند. البته در این حالت استفاده از تاچ پد و کیبورد و کمی سخت می‌شود، به همین دلیل بهتر است یک کیبورد و ماوس USB هم تهیه کنید و کیبورد را روی میز قرار دهید.

فواید استفاده از کول پد چیست؟

مکش راحت‌تر هوا 

حتی اگر لپ تاپ را روی کول پد خاموش قرار دهید، چون سطح کول پد معمولا از توری ساخته می‌شود. مکش هوا توسط سیستم خنک کننده لپ تاپ راحت‌تر میشود و مسئله داغ کردن لپ تاپ تا حدودی رفع می‌شود. البته استفاده از فن‌های کول پد قطعا برای خنک‌تر کردن لپ تاپ بهتر است.

جلو گیری از مکش پرز و گرد و خاک فرش

یک مزیت مهم دیگر کول پد این است که گذاشتن لپ تاپ روی فرش باعث جذب پرزهای فرش به داخل لپ تاپ می‌شود. ولی کول پد یک فاصله بین سطح فرش با سیستم خنک کننده لپ تاپ ایجاد می‌کند و مانع مکش پرزها می‌شود، البته در این حالت بهتر است از کول پد خاموش استفاده شود.

 

نظر خود را بنویسید