سوئیچ KVM چیست؟
چگونگی استفاده از کی وی ام سوئیچ

سوئیچ KVM چیست؟

سوئیچ KVM چیست؟

سوئیچ KVM یک دستگاه سخت افزاری است که به کاربر این امکان را میدهد تا بتواند چندین کامپیوتر را با استفاده از یک کیبورد، مانیتور و ماوس کنترل کند. با استفاده از این سوئیچ کابران میتوانند به صورت همزمان بین سیستم های مختلفی که به این دستگاه متصلند، جابه جا شوند. همچنین بدون نیاز به تغییر کابل های کارخانه، برای کنترل یک واحد به دیگری منتقل شوند. سوئیچ KVM کمک میکند تا از هزینه و انرژی صرفه جویی کنید و بطور کلی به بهبود تجربه کاربری کمک میکند.

سوئیچ KVM چگونه عمل میکند؟

این دستگاه با استفاده از یک پورت کابل KVM به هر یک از سیستم ها وصل میشود و از این طریق به کابل های دیگر که به دستگاه های دیگر متصل هستند، متصل میشوند.

وقتی سوئیچ روشن میشود ، تعدادپورت های موجود بر روی آن را بررسی میکند و به کاربر اجازه میدهد تا بین آنها سوئیچ کند. با فشار دادن یک دکمه روی سوئیچ  ، کاربر به دستگاه دیگری منتقل میشود و برروی سیستم جدید کار خود را ادامه میدهد.

از آنجا که کیفیت صدا و تصویر برای کاربران مهم است، بسیاری از دستگاه های KVM با قابلیت های متعددی برای بهبود این امکانات ارائه میشوند.

مزایای استفاده از KVM

سوئیچ KVM با مدیریت همزمان چندین سرور و کامپیوتر، مزایای مختلفی برای کاربر دارند:

  1. نظم در محیط کار : چون فقط با یک مجموعه کیبورد، ماوس و مانیتور می توانید از چند سیستم استفاده کنید.
  2. صرفه جویی فضا: با حذف ماوس، کیبورد و مانیتور، فضای مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی از یک دستگاه کوچک KVM دیگر نگرانی بابت کمبود فضا ندارید.
  3. صرفه جویی در هزینه‌ها: خرید یک سوئیچ KVM بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید چند وسیله جانبی یکسان است.

پورت‌های سوئیچ KVM

اغلب این سوئیچ‌ ها برای اتصال به لوازم جانبی مانند ماوس و کیبورد از درگاه usb بهره می‌برند. پس تمام سوئیچ ها پورت‌ usb دارند و به راحتی به PC ها وصل می‌شوند.

پورت VGA برای اتصال مانیتور و درگاه PS/2 برای اتصال برخی ماوس‌ها از جمله پورت‌‌های دیگر این دستگاه است.

در مدل‌های جدیدتر KVM، امکان پشتیبانی از فناوری وایرلس فراهم شده و با استفاده از آن می‌توان به کیبورد و ماوس‌های بی‌سیم وصل شد.

ویژگی شاخص برخی از این دستگاه ها این است که می‌توان فلش درایوها را با دستگاه سوئیچ KVM به کامپیوتر وصل کرد.

نظر خود را بنویسید