نحوه نصب و استفاده از ChatGPT
چت جی پی تی

نحوه نصب و استفاده از ChatGPT

ChatGPT چیست؟

اولین تعریفی که ازجی پی تی باید بگوییم این می‌تواند باشد که ChatGPT یک ربات است که توسط شرکت OpenAI ساخته شده است.

این چت‌بات (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. ربات چت جی پی تی(ChatGPT) می‌تواند با کمک فناوری 3 GPT زبان طبیعی کاربر را پردازش کند، با کاربر تعامل برقرار کند و بلافاصله به سوالات‌تان پاسخ دهد.

این ربات به راحتی می‌تواند ریاضی، فیزیک و برنامه نویسی را درک کند. چت جی پی تی میتواند مسائل پیچیده را حل نماید، برای وبلاگ مطلب تولید کند و متن آهنگ بسازد. همچنین صفحات HTML ایجاد کند و حتی به عنوان یک انسان مکالمه کند.  هر سوالی دارید از این ربات بپرسید تا جوابش را بشنوید و این موضوع واقعا هیجان انگیز است

ChatGPT چگونه طراحی شد؟

سازنده این چت بات شرکت OpenAI می‌باشد که در سانفرانسیسکو، مستقر است.

هدف از ساخت این ربات پاسخگویی به پیچیده‌ترین سوال‌های مکالمه محور می‌باشد. جالب است بدانید که یکی از سرمایه گذاران اصلی این شرکت، شرکت مایکروسافت، است و قصد دارد برای توسعه ChatGPT سرمایه گذاری خود را در شرکت OpenAI افزایش دهد.

یکی دیگر از کارهای جالب این ربات این است که می‌تواند نحوه تعامل کاربران را با کامپیوتر تغییر دهد. chatGBT بر اساس مدل (large language model) پیاده سازی شده است. این مدل می‌تواند کلمه بعدی یک جمله را حدس بزند. سازندگان مدل‌های مبتنی بر (LLM) برای این که بتوانند محل دقیق کلمه را درون یک جمله پیش‌بینی کنند، آن‌ها را از طریق داده‌هایی که به آن‌ها داده شد، آموزش می‌دهند.

ربات چت بات قابلیت اجرای دستورات متنی و ارائه پاسخ‌های مناسب به کاربر رابا استفاده از لایه LHF(Reinforcement Learning with Human Feedback) یا به اصطلاح یادگیری با بازخورد انسانی، پیدا می‌کند. این لایه، در حقیقت یک لایه اضافی آموزشی است.

برخی از کاربردهای چت جی پی تی

  • تنظیم رزومه و نامه‌ پوششی برای استخدام
  • توضیح موضوعات پیچیده از جمله مفاهیمی مانند ماده‌ تاریک یا کرمچاله به زبان ساده
  • حل کردن گام به گام مسائل پیچیده‌ ریاضی
  • قابلیت نوشتن موسیقی در سبک‌های مختلف به واسطه‌ تفکر خلاق
  • کمک به کدنویسی و برطرف کردن مشکلات موجود در روند برنامه‌نویسی
  • قابلیت تولید محتوا به چند زبان مختلف با حفظ تن و لحن محتوا
  • کمک به آماده‌سازی افراد برای مصاحبه‌های شغلی با ایجاد سناریوهای فرضی مصاحبه و ارائه‌ سوالات احتمالی
  • قابلیت مقاله‌نویسی درباره‌ تمامی موضوعات
  • همراهی در چت
  • خلاصه کردن متون مختلف

نحوه ثبتنام درChatGPT

در حال حاضر دسترسی به Chat GPT برای افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند بسیار آسان است. همه افرادی که خارج از ایران ساکن هستند، می توانند به صورت رایگان از طریق ثبت نام در سایت مخصوص این گروه از  Chat GPT استفاده کنند.

راه ثبت نام چت جی پی تی از طریق شماره تلفن همراه است که کاربران ایرانی که در ایران هستند به دلیل تحریم های بین المللی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. شما می توانید از شماره های مجازی برای چت جی پی تی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که با آی پی ایران صفحه مربوط به ثبت نام چت جی پی تی باز نمی شود و لازم است که آی پی خود را تغییر دهید.

مرحله اول

مرحله اول استفاده از Chat GPT این است که باید به سایت Open AI و صفحه مرتبط به  Chat GPT مراجعه کنید و روی گزینه Try Chat GPT کلیک کنید و منتظر بمانید.

اگر قبل از این مرحله در سایت Open AI ثبت نام نکرده اید باید برگردید و ثبت نام کنید و سپس قبل از استفاده از چت جی پی تی وارد حساب کاربری خود در سایت شوید.

برای ورود به حساب کاربری لاگین کنید و برای ثبت نام sign up را انتخاب کنید. پس از ثبت نام سراغ صفحه مربوط به چت جی پی تی شوید و به راحتی از آن استفاده کنید.

مرحله دوم

در ادامه برای دسترسی مستقیم به چت بات جی پی تی باید به آدرس chat.openai.com سر بزنید. با وارد کردن آن در مرورگر محیط گفتگوی مستقیم چت بات جی پی تی برای شما درست مانند تصویر زیر باز خواهد شد:

در پایین صفحه کادری برای شروع مکالمه با چت بات قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید. به طور مثال از آن بخواهید که یک متن برای آهنگ بنویسد:

همان طور که در تصویر مشخص است، نتیجه آن بسیار جالب است و برای بار اول شما را متعجب می کند. چت بات جی پی تی می تواند از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند و مطالب مختلفی را به زبان فارسی تولید کند.

نظرات (1)

رضا علامه

درود بسیار مفید بود

نظر خود را بنویسید