چگونه با هزینه مناسب خانه ای زیبا داشته باشیم؟

چگونه با هزینه مناسب خانه ای زیبا داشته باشیم؟

داشتن خانه زیبا دغدغه اغلب افراد است. و این ذهنیت که برای داشتن خانه ای زیبا حتما باید هزینه های بالایی پرداخت کرد درست نیست. شما میتوانید با تغییرات کوچک و کم هزینه ترهم به خانه خود رنگ و لعاب دیگری ببخشید.

شما میبایست با توجه به سلیقه خود و سبکی که میپسندید به سراغ مجلات و یا سایت های مربوطه بروید و ایده برداری کنید. زمانی که یک تصویر ذهنی مناسب از تغیییر مورد نظرتان داشتید میتوانید به سراغ بازدید از فروشگاه ها و اقلام بروید. البته که همه میدانیم اقلام گران قیمت و لوکس واقعا زیبا هستند اما باید گفت میتوان با انتخاب دقیق تر و مناسب تر کالایی با قیمت پایین و همان تاثیرگذاری پیدا کرد.

تغییرات کوچک اما موثر

  • یکی از راه های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می توانید دیوارها یا سقف  و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

 

  • افزودن و یا عوض کردن پرده های منزل یکی از راه های زیبایی بخشی به محیط است. میتوانید با توجه به دکوراسیون و رنگ بندی آن طرح مناسب را انتخاب کنید.
  • افزودن کوسن های زیبا میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد. انتخاب طرح های خلاقانه و مختلف میتواند گرما و انرژی محیط را کاملا عوض کند. این ایده کم هزینه اغلب مورد استقبال افراد قرار میگیرد.

  • انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغیر میدهد و فضایی ارامشبخش ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه های مناسب باشید.

 

  • با تعویض مبلمان میتوانید تغییر چشمگیری در خانه ایجاد کنید. برای اینکار نیاز به خرید مبلمان گران قیمت ندارید و فقط با انتخاب طرح و رنگ مناسب میتوانید این کار را انجام دهید. یا می توانید با ایده های خلاقانه و دست ساز مبلمان را زیباتر و کاربردی تر کنید و تغییرات مورد نیاز خود را بر آنها اعمال نمایید

  • برای اضافه کردن ظرافت به فضای داخلی می توانید از آیتم هایی با رنگ های فلزی مانند آینه طلایی، مجسمه های نقره ای و… استفاده کنید. افزودن رنگ یا متریال طلایی احساسی لوکس و گران قیمت ایجاد می کند. اگر نمی توانید برای آن هزینه کنید. بهترین راهکار افزودن رنگ طلایی برای لوکس جلوه دادن فضاست البته بایستی به هماهنگی و مطابقت با سبک فضا توجه کنید.
  • میتوانید از گلدان ها اباژور ها و اقلام دکوری دست ساز استفاده کنید که با قیمت بسیار پایین هم قابل تهیه هستند. ویا حتی خودتان هم قادر خواهید بود بوسیله فیلم های آموزشی این وسایل را بسازید.

 

و در پایان

نکته بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون منزل و داشتن خانه ای زیبا فقط توجه به مبلمان و انتخاب سبک مناسب دکوراسیون و حتی به کارگیری ترفندهای ویژه در منزل نیست. در کنار اهمیت همه موارد بالا ،پاکیزگی و نظم از مهمترین عوامل در ایجاد ظاهری آراسته و شیک برای منزل می باشد. نظافت و سازماندهی مناسب آرامش را به ارمغان آورده و محیط را دلپذیرتر می سازد.

 

نظر خود را بنویسید