گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
تفاوت گوشی سامسونگ و شیائومی

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

امروزه با نوسانات بازار ارز خریدگوشی های گران قیمت و پرچمدار کمی دشوار است. در مقابل وجود تنوع بالا در بخش گوشی های میانرده به ما این امکان را میدهد با توجه به بودجه مورد نظر، بهترین انتخاب را داشته باشیم. در حال حاضر شرکت سامسونگ و شیائومی رقابت بالایی در این بخش دارند. هنگام خرید گوشی موبایل همواره این سوال پیش می آید که سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ در این مقاله با توضیحات ساده ومفید نقاط قوت و ضعف این محصولات را برای شما عنوان خواهیم کرد.

گوشی سامسونگ

شرکت سامسونگ قدمت بالایی در زمینه تولید محصولات دیجیتال دارد. این شرکت سعی کرده با تولید گوشی ها در سری های مختلف پاسخگوی نیاز تمامی افراد باشد. دسته بندی محصولات سامسونگ از سری S که پرچمدار آن است شروع و تا سری A ادامه پیدا میکند. همچنین این شرکت با راه اندازی خط تولید سری M میکوشد تلفن همراهی با قدرت باتری بالاتر روانه بازار کند.

نقاط قوت

۱- از نقاط مثبت پایین‌رده‌های سری A دوربین آنهاست که احتمالاً بیشتر از سطح توقع شما از یک گوشی اقتصادی هستند.

۲- مورد دوم نیز صفحه نمایش آمولد و یا سوپر آمولد است که معمولاً در همه مدل‌های این برند به خدمت گرفته شده و از کیفیت و جذابیت رنگ بالایی برخوردارند. این ویژگی برای یک گوشی ارزان قیمت، مزیتی بسیار مهم به شمار می‌رود.

۳- پردازنده گرافیکی بکاررفته در برخی گوشی‌های سامسونگ جهت اجرای گیم با حداکثر جزئیات مناسب است.

۴-تنوع لوازم جانبی و مصرفی

۵-فروش در کمترین زمان و حداقل افت قیمت

نقاط ضعف

۱-طراحی ضعیف:

سامسونگ متاسفانه در تولید پایین‌رده‌ها و حتی میان‌رده‌ها از طراحی معمولی، بدنه پلاستیک و رنگبندی غیر جذاب استفاده می‌کند. اگرچه بنظر می‌رسد گوشی‌های A51 و A71 بسیار سبک وزن و با زبان طراحی جذاب‌تری معرفی شده‌اند اما نوع متریال بکار رفته در آنها نیز ضعیف به نظر می‌رسد.

۲-ضعف‌های سخت‌افزاری مهم:

سامسونگ معمولاً بسیار برند محور رفتار کرده و در رنج قیمت خرید شما پایین‌ترین آپشن‌های سخت افزاری را ارائه می‌دهد

۳-قیمت بالای قطعات:

سامسونگ بالاترین قیمت قطعات خصوصاً صفحه نمایش را در بین دیگر برندها دارد به طوری که برای تعویض صفحه نمایش یک گوشی استوک، شما حدود ۵۰ درصد ارزش قیمتی گوشی نو را پرداخت خواهید کرد

 

گوشی شیائومی

شرکت شیائومی با وجود اینکه تنها حدود 10 سال از ورودش به این عرصه میگذرد عملکرد عالی از خود نشان داده است. این شرکت با سیاست جدیدی وارد بازار شد و گوشی های با کیفیت مناسب و قیمت پایین روانه بازار کرد. شیائومی نیز همچون سامسونگ گوشی های خودرا سری بندی کرده و در 5 دسته قرار داده است.  Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco  پنج زیروند محصولات این شرکت هستند، سری ردمی نوت به گوشی های میانرده اختصاص دارد. به جرئت میتوان گفت شیائومی در تولیدات میانرده تنوع و قیمت مناسبی دارد و فروش فوق العاده ای در بازار جهانی داشته است.

نقاط قوت

۱-پیشتاز در کیفیت و ظرافت مناسب بدنه در اغلب سری‌ها

۲-دوام و ماندگاری باتری عالی و فوق العاده

۳-استفاده از پردازنده‌های قدرتمند کوالکام در میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ها که بهترین امتیازات بنچمارک را برای مدل‌های این شرکت به ارمغان آورده است.

۴-ارائه بالاترین آپشن‌های سخت‌افزاری ممکن به نسبت قیمت

۵-کیفیت عالی لنزهای بکار رفته در دوربین، به ویژه برای عکاسی در نور کم و شب که می‌توان آن را جزو بزرگترین نقطه قوت‌های مدل‌های مختلف xiaomi به حساب آورد.

۶-قیمت بسیار مناسب و اقتصادی.

۷-ارائه امکانات نرم افزاری اختصاصی در قسمت تنظیمات گوشی.

نقاط ضعف

۱- تنوع کم پایین رده‌ها

۲- کمبود قطعات سخت‌افزاری مهم در بازار ایران

۳-ضعف‌های نرم افزاری که اغلب هم بر روی نسخه‌های پک چین موجود است.

۴-وزن بالای گوشی‌های این شرکت به نسبت مدل‌های سامسونگ

در هنگام خرید گوشی های پرچمدار همچون NOTE و سری S در سامسونگ و Mi، Note، K در شیائومی، به بررسی دقیق تری نیاز است. اما برای خرید گوشی های میانرده در ابتدا باتوجه به مقدار وجه مورد نظر شما و توضیحات کلی از دو برند میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این میان گوشی های شیائومی با توجه به کیفیت دوربین و مشخصات نرم افزاری قیمت پایین تری دارند. بطور کلی شیائومی هدف خود را ارائه امکانات بالا با قیمت پایین عنوان کرده است.

نظر خود را بنویسید